fbpx

Opleiden Den Elzen

Blog

We worden iedere dag slimmer
Bij Den Elzen worden we iedere dag een beetje slimmer. We zijn natuurlijk zeer vakbekwaam en veel van ons hebben een eigen specialisme. Maar de autotechniek ontwikkelt zich zo snel, dat we iedere dag nieuwe technieken moeten aanleren om bij te blijven.

Opleiding is van levensbelang
Binnen onze groep vinden we opleiden belangrijk. Sterker nog, het is voor ons van levensbelang. Want in onze branche is stilstand letterlijk achteruitgang. Daarom stimuleren we elkaar om ons te blijven ontwikkelen. Samen en ieder voor zich. Zo borgen we de veiligheid op de werkplek. Zo leren we om sneller en beter te werken. Zo hebben we meer werkplezier. En zo bouwt iedereen constant aan zijn of haar eigen ambitie.

Hoogwaardige opleidingen
Met hoogwaardige opleidingen richten we ons op complex herstel en merkspecifieke kennis. Hiermee maken we echt het verschil in de markt. En het helpt ons om iedere schade volledig en goed af te kunnen handelen. En om aan de top van autoschadeherstel te blijven staan.

School voor Schade
De School voor Schade riepen we in eerste instantie in het leven voor het front-office, onze schademanagers. Maar in deze tijden waarin veel (externe) opleidingen stil kwamen te liggen door corona, hebben we onder leiding van Rogier Schinkel de School voor Schade breder ingevuld. Zo creëerden we een prachtig intern scholingsplatform waar onze eigen medewerkers hun kennis en vakmanschap door middel van trainingen delen met andere medewerkers. En waar we iedereen stimuleren om net dat extra stapje te zetten om uit hun comfortzone te stappen.

Kennisquiz
In 2021 zijn we actief gestart met het geven van trainingen. De meeste trainingen doen we vooralsnog online, wat echt een uitdaging is. Om de aandacht van de cursisten vast te houden vragen we ze vooraf, tijdens en achteraf een kennisquiz te doen. Zo evalueren we wat ze geleerd hebben en hoe we de training verder kunnen verbeteren.

Voorbeelden van trainingen die we intern geven zijn:

  • Capaciteitsplanning – door IT-manager Robert da Costa
  • 5S-training – door kwaliteitsmanager Filipe do Carmo
  • Teslatraining voor het front-office – door vestigingsmanager Rogier Deurloo
  • Magazijntraining voor de partsmanagers
  • Keek op de week en de dagstart training
  • Uitgebreide Delta W training

10 minuten de koppen bij elkaar
Naast trainingen en opleidingen zorgt ook het overleg op de vestiging voor informele training. Zonder een cursus te volgen leren we van elkaar. En we merken nu al dat door 10 minuten alle koppen bij elkaar te steken, we aan het einde van de dag een uur tijdswinst boeken. Tijd is geld, dus dat is natuurlijk altijd fijn.

Interne cursussen
Het informeel leren spreekt sommige medewerkers meer aan dan dat ze de schoolbanken in moeten. In de coronaperiode pasten we dit regelmatig uit nood toe. Want door meer ziekteverzuim tijdens die periode, wisselden we regelmatig collega’s intern uit. En wat bleek, het werken op andere vestigingen zorgde voor nieuwe inzichten. We vonden deze kennisdeling zo waardevol dat afgelopen maanden Tesla-specialisten van verschillende vestigingen meeliepen met de Tesla-specialisten in Gorinchem. In Gorinchem lopen we voor in schadeherstel van Tesla’s. Dus daar kunnen andere vestigingen nog veel leren.

De essentie
De essentie hiervan? We hoeven niet alleen maar opleidingen te volgen om te leren en te ontwikkelen. Door goed naar elkaar te luisteren en de kennis te verspreiden, groeien we ook. Want de kennis hebben we vaak al in huis.

Wil je ook leren tijdens je werk?
Wij zijn geregeld op zoek naar gedreven, enthousiaste jongeren die het vak willen leren. Maar ook naar ervaren vakmensen. Ben jij net zo opleidingsgericht aangelegd als wij? En ben je na het lezen van dit artikel enthousiast geworden om je aan te sluiten bij onze organisatie? Bekijk dan hier onze vacatures: www.denelzen.nl/vacatures

Den Elzen Blog

Meer nieuws en blogberichten