Het Flexteam 2

Blog

Maak kennis met ons Flexteam
In ons vorige blog ben je meer te weten gekomen over ons Flexteam. Deze keer vertellen we je meer over de collega’s van het Flexteam en hun verantwoordelijkheden.

Mark teamleider
Mark is de teamleider en stuurt de schademanagers aan. Hij zorgt ervoor dat iedereen op tijd op de juiste plek is en de juiste werkzaamheden vervult. Daarnaast documenteert hij de afspraken met opdrachtgevers, zodat iedereen daar direct toegang toe heeft en altijd correct kan calculeren. Dat is ook fijn voor onze opdrachtgevers, want zij kunnen rekenen op een juiste calculatie.

Dit doet een schademanager
Patrick is flex-schademanager. Als hij op een vestiging invalt, begint zijn werk met de auto die de klant voor een intake langsbrengt.

Patrick maakt foto’s vanuit verschillende hoeken en stelt de schade vast. Steeds vaker vraagt de schademanager aan de klant of hij zelf de foto’s wil maken en ze via een speciale app doorstuurt. Hierdoor kan de schademanager efficiënter werken. En het voordeel voor de klant is dat hij niet hoeft langs te komen.

Als de schade is vastgesteld maakt de schademanager de calculatie en de offerte. Gaat de verzekeraar akkoord met de offerte, dan koopt Patrick de onderdelen in en bereidt hij de werkzaamheden voor. De reparatie wordt ingepland als de onderdelen binnen zijn, er ruimte is in de werkplaats, er voldoende personeel beschikbaar is en er een leenauto voor de klant klaarstaat. Hiervoor moet de schademanager meerdere planningen tegelijkertijd raadplegen en met elkaar vergelijken.

Komt de auto binnen, dan krijgt de monteur op zijn tablet een werklijst. Zodat hij precies weet wat hij moet doen. Hij registreert zijn werkzaamheden door het maken van foto’s. Zo kan hij achteraf altijd aantonen dat de auto 100% volgens de voorschriften is hersteld. Tot aan het opleveren van de gerestaureerde auto volgt de schademanager het hele proces. En controleert hij steekproefsgewijs of de werkzaamheden op de juiste manier zijn uitgevoerd.

Tenslotte maakt hij alles in orde voor de klant. En ligt er voor de klant bij het ophalen van zijn auto een mooi pakketje klaar met de afgehandelde verzekeringspapieren, de factuur, de lijst met verrichtte werkzaamheden en een klein presentje. Tenslotte stuurt de schademanager nog een korte enquête. Want bij Den Elzen willen we onze dienstverlening steeds verder verbeteren. En daarbij is de mening van onze klanten onmisbaar.

Voorraadbeheer
Flex-schademanager Bas is verantwoordelijk voor het goed verlopen van de inkoop en het voorraadbeheer. Hij controleert of onderdelen op de juiste manier en tegen de juiste prijs worden ingekocht. En hij geeft magazijntrainingen aan de collega’s op de vestigingen. Want bij Den Elzen hebben we een filosofie over hoe een goed magazijn is ingericht. En het is natuurlijk handig als iedere vestiging die filosofie volgt.

We verliezen geen auto’s uit het oog
Met het inplannen van herstelwerkzaamheden moeten we oppassen dat we geen auto’s uit het oog verliezen. Soms zijn de wachttijden lang omdat er onderdelen besteld moeten worden. Flex-schademanager Asjad houdt al deze wachtende klanten nauwgezet in de gaten. En zodra de onderdelen er zijn, er plek is in de werkplaats, er een monteur beschikbaar is en we een leenauto kunnen bieden, zorgt hij ervoor dat deze wachtende auto direct wordt ingepland.

Scores voor opdrachtgevers
Een aantal van onze opdrachtgevers stelt eisen aan onze werkwijze. Deze eisen zijn vaak in de vorm van scores in de contracten vastgelegd. Flex-schademanager Max controleert of deze scores gehaald worden. En als ze niet gehaald worden, onderzoekt hij waar dat aan ligt. Zodat hij samen met de vestiging een verbeterplan kan opstellen. En de scores in de toekomst wel gehaald worden. De scores hebben vooral te maken met calculatiegedrag, efficiëntie en klanttevredenheid. Dit zijn punten waar we bij Den Elzen over het algemeen zeer goed op scoren. Maar Max stuurt niet op een voldoende of een goed. Hij stuurt op een 10! En dat is precies waar onze uitdaging ligt. Iedere dag opnieuw.

Nooit saai
Het team van Flex-schademanagers staat bij ABS Den Elzen onder leiding van Mark Vlieland. Één keer per maand hebben ze overleg. Dan bespreken ze waar ze tegenaan lopen en wat er beter kan. Zo blijven ze altijd van elkaar leren. De planning nemen ze dagelijks door. Dan bepalen ze wie naar welke vestiging gaat. En wie een kwaliteitscontrole doet. Zo is het werk van de flex-schademanager iedere dag anders en daardoor nooit saai.

Meer nieuws en blogberichten

Gerrit – Den Elzen

Blog

Het is tijd voor een feestje. Gerrit heeft namelijk zijn vijftiende certificaat behaald. En al deze kennis zet hij al bijna vier jaar in bij ABS Breedveld Gorinchem, waar hij momenteel Tesla-specialist is.

Bericht bekijken

Den Elzen facts 2022

Blog

Omdat het vorig jaar goed in de smaak viel delen we ook dit jaar weer de leukste weetjes en feitjes met je. Van meest herstelde automerk tot de minst populaire autokleur.

Bericht bekijken

Het Flexteam

Blog

Het Flexteam bestaat uit 5 zeer ervaren flex-schademanagers. De vestigingen van Den Elzen huren deze schademanagers in op het moment dat er iemand uitvalt.

Bericht bekijken
Menu