Navigatie

Ben jij een HR generalist en hands-on?

Lees dan verder!

Want wij zijn op zoek naar een sympathieke collega die er zin in heeft onze HR afdeling verder te professionaliseren.

Wij zijn de Den Elzen Groep, een mooi familiebedrijf met 175 betrokken vakmensen, verdeeld over acht vestigingen in Zuidwest-Nederland. Met veel aandacht voor ons vak, onze klanten en onze mensen werken we iedere dag aan vakkundig autoschadeherstel. ‘We zijn nooit uitgeleerd’, omdat we daarin geloven stimuleren we alle medewerkers mee te blijven verbeteren. Dat is de reden dat we al meer dan 70 jaar bestaan en met de jaren steeds een beetje groter worden.

Wij zoeken dus een HR specialist met een frisse blik op zijn/haar vakgebied
Iemand met een sterk oog voor het bewaken en optimaliseren van de processen. Onze visie en waarden vormen de fundering van onze organisatie. Als HR specialist weet jij precies hoe je dit implementeert binnen jouw vakgebied. Je houdt van aanpakken, anderen helpen en je bent positief ingesteld. We vinden het belangrijk dat je integer bent én een fijne gesprekspartner voor collega’s.

HR-team
Je rapporteert aan de HR & Organisatie manager en werkt nauw samen met de 2e HR specialist en de vestigingsmanagers. Je bent direct contactpersoon voor een aantal vestigingen. Je gaat werken vanuit de vestiging in Den Haag maar uiteraard ook de andere vestigingen bezoeken.

Waaruit bestaan je taken?

– Ondersteunen en adviseren van de vestigingsmanagers bij personele vraagstukken zoals personeelsplanning, verbeter- en ontwikkeltrajecten en verzuimtrajecten
– Aanspreekpunt voor medewerkers over vragen die betrekking hebben op bijvoorbeeld loonstroken, arbeidsvoorwaarden, verlof en verzuim, en werkgeversverklaringen
– Ondersteunen bij de werving & selectie van kandidaten; opstellen profiel en vacaturetekst, uitzetten vacature, telefonische intake van kandidaten, beheren van de werkenbij-mailbox
– Beheren, coördineren en optimaliseren van HR processen zoals beoordelings- en functioneringscyclus en opleidingsplan
– Adviseren en begeleiden bij beëindiging van dienstverbanden
– Begeleiden van verzuimtrajecten, signaleren van frequent verzuim, ontwikkelen plan duurzame inzetbaarheid
– Initiëren van HR projecten om het bedrijf verder te professionaliseren en ondersteunen van lopende projecten
– Voeren van een efficiënte & AVG-proof HR basisadministratie (personeelsdossiers, gestandaardiseerde sjablonen, mappenstructuur, processen en procedures)
– Tijdig, juist en volledig verwerken van de personeelsadministratie en verzorgen van de administratieve werkzaamheden op het gebied van in- en uitdiensttreding in zowel het HR, payroll- als overige systemen
– Verzorgen van de personeelscorrespondentie en beheren van de HRM-mailbox
– Signaleren van afwijkingen en verbeterpunten uit hoofde van de functie en actie hierop ondernemen
– Ontwikkelen en up to date houden van maandelijkse HRM rapportages (onder andere ziekteverzuim, instroom/uitstroom, headcount en diversiteit)
– Deelnemen aan relevante werkbesprekingen en evaluatiegesprekken
– Onderhouden van contacten met partijen zoals salarisverwerker, arbodienst, W&S bureaus, UWV en pensioenuitvoerder
– Toezien op een juiste toepassing van wet- en regelgeving, CAO, arbeidsvoorwaarden en bedrijfsprocedures

Functie eisen

– HBO opgeleid, bij voorkeur richting P&O
– Minimaal 5 jaar ervaring als HR generalist, bij voorkeur in een hands-on omgeving
– Ervaring met CAO’s is een pré maar geen vereiste
– Makkelijk schakelen tussen operationele en meer tactisch/strategische werkzaamheden
– Verantwoordelijkheidsgevoel en een flexibele instelling
– Gestructureerd en nauwkeurig
– Praktische ingesteld met oog voor professionalisering

Wat bieden wij

– Een arbeidscontract van 32-38 uur/week
– Een marktconform salaris dat hoort bij jouw ervaring
– Pensioenregeling
– Persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden
– Een gezellige, collegiale en professionele werksfeer

Wil je meer weten?
Dat zou leuk zijn. Heb je vragen over de inhoud van de functie bel dan naar Maureen Kroes, HR interim, via 06 – 23 69 87 29. Je sollicitatie kun je sturen naar werkenbij@denelzen.nl